info@somamedical.net     |     +603-2287-5790 / 4790






SOMA AFRICA INTRODUCTION


Al Raed, 27 Al-Baladia Street
168 Tripoli - Libya
Contact Person: Dr E.G. Otman

Phone: 00218 91 320 1650
Fax: 00218 21 444 5762
Email: info@somamedical.net

Overview

Soma Medical enjoys a wide experience in the field of air purification and testing inside buildings. It employs specialists and professional engineers to ensure healthy environments. It has succeeded in manufacturing devises specific to such a field, solving contamination and air problems in hospitals and medical clinics, storehouses and factories, as well as densely populated accommodations. It has agents in Eastern Asia, the Middle East, Africa as well as some European countries. Pursuant to a study performed by the World Health Organization (WHO), a rate of 30% of  buildings suffer from sick building  syndrome due to  bacteria, fungi, viruses and other microbes, non-renovation of air and the existence of bad smells. Because of this,  procedures followed by Soma Medical in air purification and in finding solutions to health problems resulting from pollution, have become a protocol.

What is the System?

  • It is based mainly on the use of ultraviolet rays and titanium oxide molecules. This is known as NANO Technology.
  • It is not harmful to health.
  • It is a unique system at a conventional economic cost.
  • It evaluates and regulates internal air quality, and it ensures the obtaining of a healthy air.
  • Soma Medical provides training bases and outlines plans for solving pollution cases and providing pure air and sterilized locations. 


Content and Targets

  • Measurement and prevention of bacteria, fungi, viruses and algae.
  • Detection and testing of the manner of solving microbial pollution problems and aeration problems.
  • Measurement of compounds existing in the internal air, resulting from devices and from construction.
  • Measurement of illumination factor and its contribution to pollution.
  • Response to the typical problems of the internal air and evaluation of its damages.
  • Adherence and collaboration for limiting the use of the chemicals.
  • Assistance in constructing sterilized operation rooms and other health sections.
  • Providing healthy air filters of best quality.
  • Training and setting of an informational software and system to manage internal air purification and sterilization (IAQ). 

Feasiblity

  • Obtaining of healthy buildings which are not harmful to  tenants or to the workers therein.
  • Providing economic benefit regarding the reduction of the expenses of health care, medical insurance and maintenance.
  • Increase of the real-estate price and that of the product quality in factories and storehouses.
  • Contributing in the augmentation of the State economy and of the citizen’s health.


ARABIC INTRODUCTION



FRENCH INTRODUCTION


PROFIL
Soma Medical jouit d’une grande expérience dans le domaine de purification et test d’air existant dans les immeubles, où elle engage pour cela des spécialistes et des ingénieurs dans le domaine de l’environnement sain. Elle a réussi dans la fabrication des appareils spécifiques à ce domaine, ainsi que la résolution des problèmes sanitaires causés par les hôpitaux, les cliniques médicales, quelques dépôts, usines et hébergements des individus. Elle a des agents aux pays d’Asie de l’Est, de Moyen-Orient, d’Afrique et de quelques pays européens. Conformément à une étude réalisée par l'Organisation Mondiale de la Santé (OMS), un taux de 30% des bâtiments souffrent de la pollution de bactéries, champignons, virus et autres microbes, en raison de non-rénovation de l'air et de l'existence de mauvaises odeurs. Par conséquent, le système suivi par Soma Medical dans la purification de l'air et à trouver des solutions de problèmes de santé résultant de la pollution, a été pris comme un protocole ou d'un système.

QUEL EST LE SYSTÈME?
Elle est basée principalement sur l'utilisation de rayons ultraviolets et les molécules d'oxyde de titane. Ce qui est connu comme la technologie Nano. Ce ne sont pas nocifs pour la santé. Il est un système unique de coût économique acceptable. Il évalue et réglemente la qualité de l'air intérieur, et il garantit l'obtention d'un air sain. Soma Medical fournit la formation, les bases les grandes lignes pour faire face aux cas de pollution, et elle fournit de l'air pur et les endroits stérilisés.

CONTENU ET OBJECTIFS
Mesure et prévention des bactéries, des champignons, des virus et des algues. Détection et essai de la manière de résoudre les problèmes de la pollution microbienne et des problèmes d'aération Mesure de composés existants dans l'air intérieur, résultant de dispositifs et de la construction. Mesure du facteur d'éclairage et de sa contribution à la pollution. Intervention aux problèmes typiques de l'air interne et l'évaluation de ses dommages. Adhérence et collaboration pour limiter l'utilisation des produits chimiques. Assistance dans la construction des salles d'opérations stérilisées et d'autres sections de la santé. Fournir des filtres à air sanitaires de meilleure qualité. Formation et élaboration d'un logiciel et d’un système d'informations pour gérer la purification et la stérilisation de l'air intérieur (IAQ).

FAISABILITE
Obtention de bâtiments sains, sans danger pour les locataires, ni pour les travailleurs là-dedans. Fournir des avantages économiques au sujet de la réduction des dépenses de soins de santé, de l'assurance médicale et de l'entretien. Augmentation du prix de l'immobilier et celui de la qualité des produits dans les usines et les entrepôts. Contribuer à l'augmentation de l'économie d'Etat et de la santé du citoyen.